24 Temmuz 2017 Pazartesi

Barbarların Britanya'ya Gelişi

Barbarların Britanya’ya Gelişi

Britanya'da yaşayan Keltlerin hepsi aynı krallığa ait değillerdi ve siyasi birlik çok dağınıktı. Angllar ve Saksonlar’ın Britanya’ya gelişi  bir belgeye göre Vortigern adındaki birinin Angl ve Saksonlara haber göndermesiyle gerçekleşti. “Düşmanlarımla savaşımda bana yardım edin!” dedi. “Bana yardım ederseniz size burda yaşamanız için toprak veririm.”
Böylece Angllar ve Saksonlar Kuzey Denizini geçip Britanya’ya girdiler ve Vortigern’in düşmanlarıyla olan savaşında ona yardım ettiler. Ama Britanya’yı sevdiler ve orda kalmaya karar verdiler. Arkadaşlarına da yanlarına gelmeleri için haber gönderdiler ve böylece barbarlar (Angllar Ve Saksonlar) Britanya’ya gelmiş oldu. Gittikçe çoğalıyorlardı ve en sonunda Britanya Angllar Ve Saksonlarla dolup taştı. Keltler bu barbarları ülkelerinde istemiyorlardı. Fakat o kadar çok Angl ve Sakson vardı ki hepsini birden kovmaları mümkün değildi. İstila ettikleri bölümü yedi krallığa bölen Angl ve Saksonlardan dolayı bu bölgede yaşayan insanlara artık Anglo Sakson deriz. 







Not: Keltler Britanya’nın Batılarına kaçtılar ve İskoçya İrlanda ve Gallerde yaşamaya başladılar asıl Britanyalılar aslında bu ülkeler İngiltere ise Anglo Saksonlardan Oluşmakta. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder